صفحه اول / گوهرشناسی / کشف یک الماس عظیم صورتی در روسیه

کشف یک الماس عظیم صورتی در روسیه

کشف یک الماس عظیم صورتی در روسیه
معدنچیان روسیه‌ای یک الماس بزرگ صورتی رنگ در روسیه کشف کردند.

کشف یک الماس عظیم صورتی در روسیه

یک شرکت بزرگ معدن در روسیه طی آخرین کشف خود یک الماس بسیار بزرگ صورتی رنگ را پیدا کرده است که وزن آن 27.85 قیراط است و اگر این شرکت تصمیم بگیرد که سنگ را تراش بدهد این پتانسیل را دارد که به بزرگترین الماس صیقل داده شده جهان تبدیل شود.

گفتنی است؛ شرکت کشف کننده این الماس اعلام کرده ابعاد الماس تقریبا 23 در 16 در 11 است و جنس آن از الماس خالص و هیچگونه ناخالصی در آن دیده نمی‌شود.

 

الماس صورتی Pink Diamond چیست؟

الماس صورتی Pink Diamond

الماس های رنگی به شکل بسیار زیادی محبوب شده اند، و الماس های صورتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. الماس های صورتی طبیعی تولید محدودی دارند و بنابراین انتظار است که قیمت آن روندی صعودی داشته باشد. 

 

الماس های صورتی طبیعی در هند، آفریقای جنوبی و برزیل یافت شده اند. اما اخیراً بیشترین تولید را معدن Argyle در استرالیا داشته است. تخمین زده شده است که معدن Argyle می تواند در حدود ١٠سال دیگر هم، الماس صورتی تولید کند. الماس های صورتی مانند دیگر الماس ها دارای سختی ١٠در واحد موهس می باشند.

آن ها به شدت پایدار و سخت هستند و الماس صورتی طبیعی به شدت کمیاب است. از الماس های رنگی طبیعی که رنگ صورتی آن یکی از کمیاب ترین آنها می باشد، می توان به الماس هایی بارنگ آبی، سبز، نارنجی، و قرمز اشاره کرد. 

الماس های رنگی را با نام الماس های تخیلی یا fancy diamondsمی شناسند. درجه بندی رنگ برای الماس های صورتی، شامل ٩گروه می شود: کمرنگ (Faint)، خیلی روشن (very light)، روشن (light)، روشن تخیلی (fancy light)، تخیلی (fancy)، تخیلی قوی (fancy intense)، تخیلی واضح(fancy vivid)، تخیلی تیره (fancy dark) و تخیلی عمیق (fancy deep). بیشتر الماس های صورتی طبیعی با رنگ های شدید و غنی سبب بالا بردن قیمت این سنگ ها شده اند. الماس های صورتی طبیعی در برخی مواقع در نگاه های سریع از خود یک رنگ فرعی و ثانویه هم نمایش می دهند. بعضی مواقع می توان رنگ های قهوه ای، نارنجی یا ارغوانی را در آن ها نیز دید. رنگ آن ها ترکیباتی از صورتی خالص است که به خاطر سخت یافتن آن ها گرامی داشته می شوند که می توان از آن جمله به رنگ های صورتی مایل به ارغوانی، صورتی نارنجی و صورتی مایل به قهوه ای اشاره کرد.

هنگامی که الماس صورتی و یا هر نوع الماس دیگری را می خرید، باید به وزن آن بر حسب قیراط، برش، شفافیت و رنگ آن دقت کنید. الماس های صورتی در حالات برش زیادی در دسترس هستند اما حالت گرد و مدور در آن ها بسیار دیده می شود. 

این را هم ببینید

یاقوت سیلان Ceylon Sapphire

یاقوت سیلان Ceylon Sapphire از معادن سری لانکا (از سیلان) آمده است. یاقوت سیلان یک سنگ طبیعی است. یاقوت سیلان مانند قطعات با کیفیت بالاتر یاقوت سرخ یا زمرد سبز ارزش و قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *