صفحه اول / اخبار / درخشش یک الماس مصنوعی در آسمان شب

درخشش یک الماس مصنوعی در آسمان شب

 درخشش یک الماس مصنوعی در آسمان شب

یک الماس مصنوعی به طول 100 فوت (30.48 متر) در بخشی از یک پروژه جدید هنری قرار است آسمان شب را در سال 2018 نورانی کند.

درخشش یک الماس مصنوعی در آسمان شب

به مقل از روزنامه دیلی میل، این الماس مصنوعی که 'رفلکتور مداری' نام دارد در واقع یک 'مجسمه فضایی' است که از مواد سبک وزن مشابه 'مایلار' (Mylar) ساخته شده است.
قرار است این الماس در بخشی از یک پروژه هنری با همکاری موزه نوادا در آمریکا در سال 2018 با راکت SpaceX به فضا پرتاب شود؛ سازندگان آن می گویند زمانی که این الماس در ارتفاع 350 مایلی بالای سطح زمین قرار گیرد، به طور خودکار باد می شود به طوری که با چشم غیرمسلح قابل رویت خواهد بود.
رفلکتور مداری ماهواره ای است که هیچ هدف تجاری، نظامی یا علمی ندارد؛ این ماهواره یک مجسمه عمومی خواهد بود که از روی زمین بدون استفاده از تلسکوپ قابل رویت است.
این الماس درون یک ساختار کوچک جعبه مانند معروف به CubeSat قرار می گیرد و سوار بر یک راکت به فضا پرتاب می شود، سپس زمانی که به ارتفاع 350 مایلی (575 کیلومتری) بالای سطح زمین می رسد، CubeSat باز می شود و مجسمه را رها می کند؛ در آن زمان این مجسمه شبیه یک بالون به طور خودکار باد می شود.
بازتاب نور خورشید به این مجسمه باعث قابل رویت شدن آن از روی زمین با چشم غیرمسلح می شود.

این را هم ببینید

شرف الشمس 97

شرف الشمس ۹۷ چه روزی است؟ ساعت دقیق شرف الشمس ۹۷

ساعت شرف الشمس ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ مقارن با ۲۱ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری ساعت آغاز شرف الشمس: ۹:۱۶ صبح روز یکشنبه نوزدهم فروردین ۹۷ ساعت پایان شرف الشمس: ۹:۴۲ صبح روز دو شنبه بیستم فروردین ۹۷ منبع: تقویم نجومی ۱۳۹۷ منجم باشی شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *