صفحه اول / اخبار / رونمایی از نخستین کشتی اکتشاف الماس

رونمایی از نخستین کشتی اکتشاف الماس

رونمایی از نخستین کشتی اکتشاف الماس
بزرگترین و پیشرفته ترین کشتی اکتشاف و نمونه‎برداری الماس جهان فعالیت خود را در آبهای کشور نامیبیا آغاز کرده است.

کشتی اکتشاف الماس

مالک این کشتی ۱۵۷ میلیون دلاری شرکت Debmarine Namibia است که سرمایه گذاری مشترکی میان دولت جمهوری نامیبیا و شرکت De Beers Group است.
 
دبمارین نامیبیا تنها شرکت در جهان است که به استخراج فراساحلی الماس اشتغال دارد. این شرکت فعالیت خود را در سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرده و تا سال ۲۰۱۶ موفق به استخراج نزدیک به ۱٫۲ میلیون قیرات الماس شده است.
 
استخراج الماس در نامیبیا که یکی از ارزشمندترین الماس های جهان را در اختیار دارد در عمق ۱۳۰ متری زیر دریا انجام می شود.


کشتی اکتشاف الماس

 
کشتی SS Nujoma نخستین کشتی اکتشاف الماس از مجموعه پنج کشتی است که ساخت آنها سفارش داده شده است. این کشتی‎ها مجهز به فناوری های منحصر به فردی هستند که شامل سرعت بالاتر در نمونه برداری، نمونه برداری‎های بزرگتر، و جمع آوری اطلاعات بیشتر در مقایسه با سایر کشتی‎های نمونه برداری الماس است.
 
وزن این کشتی ۱۲ هزار تن و طول آن ۱۱۳ متر است. موتور آن دیزل-الکتریکی است و ظرفیت اقامت ۸۰ خدمه را دارد. این کشتی مجهز به باند فرود هلیکوپتر است.

این را هم ببینید

شرف الشمس 97

شرف الشمس ۹۷ چه روزی است؟ ساعت دقیق شرف الشمس ۹۷

ساعت شرف الشمس ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ مقارن با ۲۱ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری ساعت آغاز شرف الشمس: ۹:۱۶ صبح روز یکشنبه نوزدهم فروردین ۹۷ ساعت پایان شرف الشمس: ۹:۴۲ صبح روز دو شنبه بیستم فروردین ۹۷ منبع: تقویم نجومی ۱۳۹۷ منجم باشی شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *