صفحه اول / اخبار / الماس آبی تاریخی فروخته شد

الماس آبی تاریخی فروخته شد

الماس آبی تاریخی فروخته شد

الماس آبی کمیابی که برای ۳۰۰ سال در میان خاندان‌های سلطنتی اروپایی دست به دست شده بود، به تازگی به قیمت ۶.۷ میلیون دلار حراج شد.

براساس گزارش CNN، این الماس که فارنس آبی نام داشت، جواهری اشک شکل با وزن ۶٫۱۶ قیراط بود که توانست پیش‌بینی‌های پیش از حراج را شکسته و در حراجی ساتبیز در ژنو با قیمتی باورنکردنی به فروش برسد.

الماس آبی


این الماس که از معادن گولکوندا در جنوب هندوستان استخراج شده‌بود، الماسی به رنگ آبی-خاکستری تیره است که نامش برگرفته از دومین همسر پادشاه فیلپ پنجم اسپانیا،‌الیزابت فارنس است که این الماس را در سال ۱۷۱۵ به مناسبت ازدواجش دریافت کرد.

طی سه قرن بعدی،‌این جواهر در میان نسل‌های مختلف خاندان سلطنتی دست به دست شد و به دلیل ازدواج میان خاندان‌های سلطنیت کشورهای مختلف، این سنگ به فرانسه، ایتالیا و اطریش نیز رسید و حتی در دوره‌ای از تاریخ روی تاج متعلق به ماری آنتوانت قرار گرفت.

این سنگ تاریخی پیش از رسیدن به ژنو در لندن، نیویورک، سنگاپور و تایپه به نمایش گذاشته شد و پس از رسیدن به ژنو، با اختلافی بالا با قیمت ۳٫۷ تا ۵٫۳ میلیون دلاری پیش‌بینی شده، به فروش رسید.

الماس آبی چیست؟

الماس های آبی رنگ طبیعی به ما نیرویی تازه و زیبایی مهیج می دهند. الماس های آبی رنگ طبیعی همان چیزی هستند که شما می خواهید. با یک کمیابی طبیعی، الماس های آبی رنگ طبیعی در خانواده ی الماس ها به خاطر لذت خیره کننده ایی که به هر کس می دهند، سربلند و با افتخار هستند.

با سختی ١٠در واحد موهس، الماس های آبی مانند دیگر الماس ها ، از لحاظ پایداری و سختی بهتر از دیگر سنگ های جواهری می باشند. سنگ های جواهری یاقوت کبود با رنگ آبی با شکوه و مجلل خود دارای سختی ٩هستند اما روشنی خیره کننده ی آتشین موجود در الماس های آبی را ندارند.

پاکی و تمیزی در الماس های بیرنگ بیشتر است. الماس های رنگی را که با نام الماس های تخیلی(fancy diamonds) نیز می شناسند خیلی متداول و رایج نیستند. درحالی که می توان الماس های رنگی را از طریق روش های آزمایشگاهی به وسیله حرارت، تابش و فشار بسیار بالا تولید کرد، الماس های رنگی طبیعی در رنگ های قرمز، سبز یا نارنجی به شدت کمیاب هستند و به سختی یافت می شوند. الماس های طبیعی زرد و صورتی نیز به ندرت یافت می شوند اما مانند رنگ های دیگر به شدت کمیاب نیستند. 


 

این را هم ببینید

۱۰ غول الماس جهان

در سراسر جهان حدود ۳۸ معدن الماس معروف وجود دارد و بزرگترین معادن الماس در دست بزرگترین شرکت‌های الماس است. این شرکت‌ها فرآیند استخراج، رده بندی و فروش الماس‌ها به جواهرسازان و تولیدکنندگان را انجام می‌دهند. در ادامه مطلب می خوانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *