صفحه اول / اخبار / قدم زدن داخل یک قطعه الماس

قدم زدن داخل یک قطعه الماس

قدم زدن داخل یک قطعه الماس

هنرمند چندرسانه‌ای «کریس چونگ» و تیم خلاقش اینستالیشن صوتی و تصویری خیره کننده خود را در شانگهای برپا کرده اند. این اینستالیشن بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند که وارد یک زمین بازی فعال برای حواس شوند.

قدم زدن داخل یک قطعه الماس


هنرمند چندرسانه‌ای «کریس چونگ» و تیم خلاقش اینستالیشن صوتی و تصویری خیره کننده خود را در شانگهای برپا کرده اند. این اینستالیشن بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند که وارد یک زمین بازی فعال برای حواس شوند، زیرا به نظر می‌رسد با تعداد بی شماری آینه‌های هندسی روبرو می‌شوند.

قدم زدن داخل یک قطعه الماس

این تجربه اساسا شبیه راه رفتن داخل یک الماس غول پیکر است. کانسپت این اثر از نوری که مخروط‌های چند ضلعی یک قطعه الماس درخشان ساطع می‌کند الهام گرفته شده است. استفاده از منشور‌ها ماهیت طیفی نور سفید را آشکار می‌کند و فضا را پر از رنگ‌های رنگین کمانی می‌کند. مخاطبان از طریق استفاده از بلندگوهای چندجهته، پنل‌های کف ال‌ای دی و دیوارهای آینه‌ها غوطه وری حسی کاملی را تجربه می‌کند.

قدم زدن داخل یک قطعه الماس

همه چیز درباره الماس

الماس از دوران باستان به عنوان گنجینه و ثروت شناخته شده بوده است. با این حال در آن زمان تنها منبع مهم شناخته شده ی الماس به ذخائر رسوبی رودخانه ای موجود در هند محدود می شد. همچنین مقادیر کمی الماس هم در سال 1700 میلادی در برزیل یافت شد ، اما این منبع هم مهم نبود،‌ تا این که در سال 1870 میلادی منابع عظیمی از الماس در آفریقای جنوبی کشف و استعمار گردید. بعد از آن زمان ،‌ ذخائر جدید مهم فراوانی در سراسر جهان کشف شد. از آن به بعد به خاطر افزایش ذخائر و رشد تکنولوژیکی برش الماس محبوبیت این سنگ به شکل وحشتناکی افزایش یافت.

مرسوم ترین رنگ الماس که برای ساخت جواهرات از آن استفاده می شود الماس بی رنگ است. با این حال اغلب الماس ها دارای یک ته رنگ می باشند که این ته رنگ هم اغلب مایل به زرد یا مایل به قهوه ای می باشد. الماس های کاملاً شفاف و تمیز نسبت به الماس های دارای ته رنگ اغلب گران بها تر هستند. با این که ته رنگ زرد زیاد مورد توجه نیست اما وجود رنگ زرد عمیق الماس را تبدیل به یکی از انواع الماس های تجملی می کند.      الماس های زرد تجملی محبوبیت بالایی یافته اند. واژه ی تجملی واژه ای است که برای توصیف هر الماس دارای رنگ عمیق به کار می رود. نه تنها این واژه الماس های در دسترس تر زرد و قهوه ای را در بر می گیرد،‌ بلکه در مورد سه رنگ بسیار کمیاب قرمز،‌ صورتی،‌ارغوانی،‌ آبی و سبز هم به کار می رود. الماس های سیاه رنگ هم که فراوان تر هستند و قیمت کمی هم دارند نیز بعضی مواقع به عنوان جواهر کدر در عین حال درخشان تراش می خورند.

تقریباً فقط ٢۰درصد الماس های بدست آمده از معادن در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر الماس ها برای استفاده به عنوان سنگ جواهری نا مناسب هستند. مقادیر زیادی از الماس ها یا کدر بوده و کیفیت یک جواهر را ندارند،‌ و یا دارای عیوب بسیار عمده و مهمی هستند. یک الماس کاملاً بدون عیب استثنایی می باشد و اغلب الماس ها دارای چند نوع عیوب هستند.

سختی بسیار بالای الماس هم در اهمیت و مناسب ساختن الماس به عنوان سنگ جواهری کمک کرده است.به خاطر این سختی است که الماس در برابر خراش خوردن مقاوم است و تنها جسمی در جهان که می تواند همه ی اجسام دیگر را خراش دهد الماس است.این سختی بالا باعث می شود که الماس در برابر استفاده مداوم و هر روزه پایدار و مقاوم باشد و در این مورد از هر جواهر دیگری مطلوب تر است.همچنین به خاطر این سختی بالا، الماس ها را به دشواری میتوان پولیش کرد.این کار را تنها توسط اره های الماسی مخصوص        می توان انجام داد.

در این اره ها لایه نازکی از الماس بر روی پره ها و لبه های اره قرار داده شده است.سیستمی ارزیابی توسط GIA تعیین شده است در این سیستم الماس ها را بر پایه ی چهار فاکتور ارزیابی می کنند. این چهار فاکتور را به نام CS٤ می شناسند که به شرح زیر می باشند: رنگ ،‌ برش ،‌ شفافیت و وزن بر حسب قیراط.

 

مطلب مرتبط: الماس  Diamond  چیست؟

این را هم ببینید

شرف الشمس 97

شرف الشمس ۹۷ چه روزی است؟ ساعت دقیق شرف الشمس ۹۷

ساعت شرف الشمس ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ مقارن با ۲۱ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری ساعت آغاز شرف الشمس: ۹:۱۶ صبح روز یکشنبه نوزدهم فروردین ۹۷ ساعت پایان شرف الشمس: ۹:۴۲ صبح روز دو شنبه بیستم فروردین ۹۷ منبع: تقویم نجومی ۱۳۹۷ منجم باشی شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *