صفحه اول / فرهنگی و هنری / بزرگی،عظمت و انساندوستی ایرانیان در آثار فرشچیان

بزرگی،عظمت و انساندوستی ایرانیان در آثار فرشچیان

وزیر امور حارجه-استاد فرشچیان

 

بزرگی، عظمت و انساندوستی ایرانیان در آثار فرشچیان به وضوح دیده می شود و هر بار که این هدایا را به دیگران می دهم، آنان متحیر شده و از حرف تهی می مانند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  در مراسم رونمایی از دو نگاره از جدیدترین آثار محمود فرشچیان به نام های "آسمان چهارم" و "شام غریبان" با بیان این موضوع گفت: من این افتخار را داشتم چه در زمانی که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران و چه در سمت کنونی، مهم ترین هدایایی که به سفرا در سازمان ملل می دادم آثار این استاد بود.

ظریف افزود: اگرچه در محضر بزرگان و اصحاب هنر و فرهنگ صحبت کردن برایم امری دشوار است اما نمی توانستم این فرصت را از دست بدهم.

وی گفت: استاد فرشچیان سهم بسزایی در نشان دادن فرهنگ و هنر و دیدگاه بالای این مرز و بوم به تمام دنیا دارد.

 

استاد فرشچیان

وزیر امور خارجه افزود: من آثار فرشچیان را به عنوان یکی از هدایای ارزشمند به میهمانانم در وزارت امور خارجه اهدا می کنم و اغلب افراد از این آثار استاد شگفت زده می شوند.

وی با اشاره به حضورش در سازمان ملل گفت: آن زمان که در نیویورک بودم مجموعه دوم آثار استاد فرشچیان را به تمامی سفرا فرستادم و همچنین مجموعه سوم ایشان را نیز به سفرای کشورهای اسلامی هدیه کردم.

ظریف افزود: هم اکنون برخی مواقع احساس می کنم که شاید گاهی به یک وزیر یا سفیر دو بار از آثار استاد فرشچیان را هدیه داده باشم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: بزرگی، عظمت و انساندوستی ایرانیان در آثار فرشچیان به وضوح دیده می شود و هر بار که این هدایا را به دیگران می دهم، آنان متحیر شده و از حرف تهی می مانند.

ظریف تصریح کرد: تازه من به آنها می گویم که بهتر است برای دیدن اصل آثار استاد به نیوجرسی رفته و این آثار را با ذره بین ببینند.

وی ادامه داد: به فرض این که برخی بخواهند برای ما لاف قدرت بزنند، اگر آثار استاد فرشچیان را مطالعه کنند؛ خواهند دید که فقط با زبان اکرام و احترام و بزرگی می توانند با ایرانیان سخن بگویند.

وزیر امور خارجه در پایان اظهار داشت: استاد فرشچیان با خلق آثارشان احترام ، غرور و خودباوری به کارگزاران نظام و تمامی ایرانیان ادا کردند.

منبع: اینترنت

این را هم ببینید

ماه فرهنگی ژاپن برگزار می شود

ماه فرهنگی ژاپن برگزار می شود

سفارت ژاپن در ایران با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «ماه فرهنگی ژاپن» را همراه با اجرای کنسرت‌ها و مراسم‌های سنتی برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *