صفحه اول / مذهبی / مسابقه عکاسی اربعین ۹۵

مسابقه عکاسی اربعین ۹۵

مسابقه عکاسی اربعین ۹۵

مراسم پیاده روی زائران حسینی در ایام اربعین یکی از باشکوه ترین مراسم مذهبی جهان است که هرساله با فرارسیدن این ایام از شهر مقدس نجف تا شهر مقدس کربلا بارگاه نورانی حضرت سید الشهدا(ع)، حضرت ابوفاضل(ع) و شهدای کربلا برگزار می شود.

در مراسم راهپیمایی حضور پرشور عاشقان و دلدادگان ولایت باعث ایجاد صحنه هایی تکرار نشدنی و منحصر به فرد می شود، به همین مناسبت مسابقه عکاسی و ثبت حضور مردمی در راهپیمایی اربعین برگزار میشود.

در این خبر به انعکاس اخبار سازمانها و موسساتی که مسابقه عکاسی اربعین ۹۵ را برگزار می کنند می پردازیم.

 

مسابقه-عکاسی-اربعین

 مسابقه عکاسی مراسم خاص محرم و اربعین

این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی و خرده فرهنگهای به جای مانده در جای جای سرزمین مان می‌کوشد جلوه‌هایی ویژه، خاص و ناب از  عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام را به تصویر بکشد.

اهداف:
– گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه.
– تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری خاص ویژه محرم و اربعین در نقاط مختلف کشور.
– مستند سازی مراسم خاص محرم و اربعین به عنوان میراث معنوی
– معرفی عزاداری مناطق مختلف کشور در جهت توسعه و بسط گردشگری مذهبی

مقررات شرکت در مسابقه:
– حداکثر تعداد ۵ عکس از هر عکاس (با در نظرگرفتن سایز ضلع بزرگتر ۲۰۰۰ پیکسل) پذیرفته خواهد شد
– عکس‌ها می‌تواند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی باشد.
– آثار می‌بایست مستند بوده و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه ای یا اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب گردد.
– شرکت‌کنندگان می‌بایست عکس‌ها را به ترتیب زیر نامگذاری نمایند:

مشخصات هر شرکت‌کننده شامل: نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره ثابت و همراه، مکان و زمان هر عکس و مختصری درباره نحوه مراسم، می‌بایست در قالب فایلی با فرمت Word همراه با آثار ارسال گردد.

– دبیرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد. در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از سوگواره حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می­شود.
– عکس‌های ارسالی مسترد نخواهد شد.
– در صورت ناقص بودن فایل‌های ارسالی، آثار به سوگواره راه پیدا نخواهند کرد.
– برگزارکننده، کلیه حقوق چاپ و نشر آثار اعم از دیجیتال یا چاپ ورقی و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را برای خود محفوظ می‌داند.
– کلیه حقوق معنوی و مادی آثار برگزیده با حفظ حق درج نام صاحب اثر متعلق به دبیرخانه سوگواره است.
– به کلیه‌ شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه و نیز برای چاپ کتاب راه می‌یابد، لوح تقدیر ، کتاب سوگواره و لوح تقدیر و جایزه صنایع­دستی اهدا خواهد شد.
– به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه سوگواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– عکس‌ها باید در یک لوح فشرده یا به صورت فایل فشرده به همراه مشخصات مورد نظر به آدرس پستیدبیرخانه یا پست الکترونیکی (ایمیل) ارسال گردد (قبل از ارسال از صحت فایل اطمینان حاصل نمایید).
– ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است.
– تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزارکننده خواهد بود.
– آثاری که در جشنواره های دیگر (منطقه ای – استانی – کشوری) مقام گرفته اند حذف خواهد شد. در صورت احراز این موضوع حتی پس از شروع سوگواره از بخش مسابقه حذف می گردد.
– اطلاعات Exif توسط داوران و نرم افزار های مربوط چک خواهد شد و در صورت مخدوش بودن حذف خواهد شد

جوایز
به ۳۰ نفر برگزیده جایزه نفیس صنایع دستی به همراه لوح تقدیر سوگواره اهدا خواهد شد

تقویم بخش مسابقه:
آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۰ آبان­ماه ۱۳۹۵

اعلام نتایج:
مراسم اختتامیه در روز  : ۴ آذرماه ۱۳۹۵

اعلام نفرات برتر و اهدای جوایز، همزمان با مراسم اختتامیه خواهد بود.

محل برگزاری نمایشگاه
فارس جهرم

برگزارکنندگان:
مجری: دفتر امورمجامع و تشکل­های مردم­ نهاد سازمان میراث­ فرهنگی، صنایع­ دستی و گردشگری، اداره کل میراث­ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ،  انجمن بچه های شهر باربد با همکاری : فرمانداری ویژه شهرستان جهرم ، شهرداری جهرم ، شورای اسلامی شهر جهرم ، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهرم ، بنیاد خیریه موج مهربانی ، آتلیه عنوان ، آتلیه باربد

دبیر سوگواره : مازیار الطافی

نحوه ارسال آثار:
ارسال آثار توسط پست الکترونیک به آدرس ashoraphoto@gmail.com

اطلاعات بیشتر در وبسایت mirasjahrom.ir

 

اربعین

مسابقه عکاسی محرم و اربعین در برج میلاد

سومین سوگواره هنرهای تجسمی با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در چهار رشته عکاسی، پوستر، تصویرگری و نقاشی همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) از ۹ تا ۱۷ آذر ۱۳۹۵ توسط برج میلاد تهران و به مناسبت ایام ماه محرم و صفر در نگارخانه میلاد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، هدف از برگزاری این دوره از  سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آیین‫های ایام محرم و صفر و نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و اهمیت این ماه‫ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است. برگزاری نمایشگاه از این آئین پرشکوه و دستیابی به آثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزار کننده است.

هنرمندان و علاقه مندان به شرکت در هر یک از رشته های هنری می توانند در بخش‫های عکاسی و تصویرسازی حداکثر ۵ اثر و در بخش طراحی گرافیک (پوستر) حداکثر ۳ اثر و در بخش نقاشی ۳ تصویر اثر خود را با رزلوشن ۲۰۰ Dpi با فرمت jpeg  و مود RGB  با رعایت مقررات تخصصی اعلام شده در هر بخش ارسال کنند. همچنین متقاضیان در  سه رشته عکاسی، تصویرگری و پوستر فایل ارسالی می‫بایست به صورت دیجیتالی ارسال شود. داوری آثار در رشته نقاشی دو مرحله ای است و متقاضیان رشته نقاشی در مرحله ثبت نام می‫بایست فایل تصویر اثر خود را به صورت دیجیتالی ارسال و پس از انتخاب مرحله اول و پذیرش تا تاریخ اعلام شده اصل اثر را برای انتخاب نهایی به دبیرخانه تحویل  یا ارسال نمایند. توجه شود که کیفیت فایل باید بیانگر جزییات اثر برای هیأت انتخاب باشد.

براساس اعلام دبیرخانه سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق مهلت ارسال آثار در رشته نقاشی تا ۲۸ آبان ماه و مهلت ارسال آثار سه رشته عکاسی، پوستر و تصویرگری تا ۳۰ آبان ماه است.

علاقه مندان برای اطلاع از جزییات فراخوان سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.miladfestival.ir مراجعه کنند.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران نمایشگاه آثار پذیرفته شده از ۹ تا ۱۷ آذرماه در نگارخانه میلاد در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین مراسم اهدای جوایز سه شنبه ۹ آذرماه همزمان با رحلت پیامبر اکر (ص) ساعت ۱۷ در نگارخانه برج میلاد برگزار می شود.

 

عکس-اربعین

 

سومین سوگواره عاشورایی عکس هیئت

به گزارش دبیرخانه سوگواره‌ عاشورایی عکس هیأت، پنجمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت، در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار می‌گردد. بخش اصلی با موضوع جلسه هیأت در نظر گرفته شده و در بخش جنبی، دو موضوع هیأت کودک و عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهندگرفت؛ بخش ویژه نیز با موضوع پیاده روی اربعین برگزار خواهد شد.
سوگواره عکس هیأت، مواردی چون استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیأت‌داری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمندان و هیأت‌ها، شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها را از جمله اهداف خود قرار داده است.

آقایان سید عباس میرهاشمی، جاسم غضبان پور، محمدمهدی رحیمیان، کمال الدین شاهرخ و حسن قائدی نیز داوران پنجمین سوگواره عکس هیأت می‌باشند.
به پاس حضور پر شور هنرمندان عزیز در دوره‌های قبل در این دوره تلاش شد تا جوایز سوگواره از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.
منتخبین سوگواره‌ عکس، از این هدایا برخوردار خواهند شد:
جوایز بخش‌اصلی:

مجموعه عکس:
رتبۀ‌اول: سه سکه بهارآزادی، به همراه سه میلیون تومان کمک به هیأت
رتبۀ‌دوم: دو سکه بهارآزادی، به همراه دو میلیون تومان کمک به هیأت
رتبۀ‌سوم: یک سکه بهارآزادی، به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت

تک عکس:
رتبۀ‌اول: دو سکه بهارآزادی، به همراه دو میلیون تومان کمک به هیأت
رتبۀ‌دوم: یک سکه بهارآزادی، به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت
رتبۀ‌سوم: نیم سکه بهارآزادی، به همراه پانصد هزار تومان کمک به هیأت

جوایز بخش‌جنبی:
یک سکه بهارآزادی در هر بخش

برگزیدۀ بخش‌ویژه:
پیاده روی اربعین : ۲ سکه بهارآزادی

این سوگواره‌ به همت «جامعه ایمانی مشعر» و با همراهی و همکاری «سازمان هنری رسانه‌ای اوج»،« شبکه افق»، «کانون هنر شیعی»، «خانه طراحان انقلاب اسلامی» برگزار می‌گردد.

مهلت ارسال آثار:

۸ آذر ۱۳۹۵ مصادف با رحلت رسول اکرم (ص) آخرین مهلت ارسال آثار عکس خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی اینترنتی www.photo.1542.org  و یا به ربات تلگرامی https://telegram.me/farakhan1542bot مراجعه نمایند

 

مسابقه عکاسی اربعین – شهرداری رشت

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی و همزمان با راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان حضرتش از سراسر جهان به سوی کربلای معلی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت مسابقه عکاسی با دوربین و موبایل از پیاده روی اربعین در کربلای معلی برگزار می کند.

 

وی افزود: تمامی علاقمندان به هنر عکاسی که در پیاده روی اربعین امسال شرکت می نمایند و از این حماسه پرشور در دو بخش عکاسی با دوربین و عکاسی با موبایل عکس هایی ثبت می نمایند می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

قانع خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۴ آذرماه می باشد و علاقمندان جهت تحویل آثار می توانند فایل آثار را به شماره تلگرام ۰۹۱۱۷۲۰۳۴۹۲ و یا به ایمیل farhangi1.rasht@gmail.com ارسال کنند.

 

مسابقه عکاسی اربعین – شیراز

 رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس با بیان اینکه زائران استان فارس می توانند با گرفتن عکس با دوربین های تلفن همراه خود در  بخش های خویش انداز و آزاد این مسابقه با موضوع زیارت اربعین حسینی شرکت کنند گفت:  حضور افراد در این مسابقه عکاسی محدودیت سنی ندارد و شرکت کنندگان می توانند عکس های خود را تا چهارم آذرماه به نشانی اینترنتی bsj.r.fars@gmail.com ارسال کنند.
وی تصریح کرد: از عکس های منتخب و برگزیده این مسابقه، نمایشگاه عکسی در شیراز برپا می شود.

 

مسابقه عکس «شور حسینی» ویژه کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود
مسابقه عکس «شور حسینی» ویژه کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری معاونت امور هنری و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد برگزار می شود.

در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی حضرت امام حسین (ع) و اصحاب وی و با هدف ثبت هنری جلوه هایی از فرهنگ عزاداری و ایثار مردم در این ایام، این مسابقه برای نخستین بار در بین کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده های آنها برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این مسابقه در دو بخش گروه سنی بالاتر از ۱۴ و گروه سنی تا۱۴ سال تمام با موضوعات جلوه هایی از حضور در عزاداری، ایثار و بخشش، مراسم عاشورا و اربعین در اماکن مذهبی و تاریخی، فرهنگ بومی، پیاده روی اربعین و حضور کودکان در اربعین و عزاداری های حسینی برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال آثار شرکت کنندگان، یکم تا بیستم آذر ماه ۹۵ است.

شرکت همزمان در تمامی موضوعات این مسابقه، ارسال حداکثر ۳ عکس درهر موضوع، ارسال فایل اصلی اثر بعد از اعلام نتایج به دبیرخانه مسابقه، داشتن متن برای هر عکس ارسالی، عدم ارسال عکس هایی که مغایر با فرهنگ عموی، توهین امیز و یا مصداق ورود غیر مجاز به حریم اشخاص باشد و … از جمله مقررات شرکت در این مسابقه است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

http://shorehosseini.farhang.gov.ir

 

مطلب مرتبط: ویزای اربعین ۹۵| افزایش دفاتر کنسولگری عراق

مطلب مرتبط: در مراسم پیاده روی اربعین چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مطلب مرتبط: مراسم پیاده روی اربعین ۹۵ ساماندهی می شود

مطلب مرتبط: دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین ۹۵ نیاز به وثیقه ندارند

مطلب مرتبط: راهپیمایی اربعین ۹۵ | شعار و رنگ راهپیمایی عظیم اربعین تعیین شد

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای بانوان زائر اربعین ۹۵

مطلب مرتبط: چگونه ویزای اربعین ۹۵ و بیمه نامه دریافت کنیم؟

مطلب مرتبط: تاریخچه پیاده روی اربعین

مطلب مرتبط: زائرین اربعین از چه مرزهایی می تواند خارج شوند؟

مطلب مرتبط: ویزای زائران مراسم اربعین ۲۰ روز اعتبار دارد

این را هم ببینید

زندگینامه امام حسین (ع)

زندگی نامه امام حسین(ع)

واقعه بزرگ کربلا در سال ۶۱ هجری بی شک بزرگترین حماسه تاریخ بشریت است، در این خصوص استاد صابر کرمانی شاعر اهل بیت علیهم السلام که عمر شریف خود را صرف تحقیق، بررسی و شرح حال ائمه اطهار نمود در کتاب زندگانی چهارده معصوم به شرح زندگانی و واقعه کربلا به زبانی شیرین و آمیخته با نظم و نثر پرداخته اند که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسنیی بخش هایی از آن را برایتان انتخاب کرده ایم.