صفحه اول / مذهبی / مراسم اربعین ۹۵ در تهران کجا برگزار می شود؟

مراسم اربعین ۹۵ در تهران کجا برگزار می شود؟

مراسم اربعین ۹۵ در تهران کجا برگزار می شود؟

عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) و شیفتگان ثارالله در سالروز اربعین حسینی با حضور در مساجد و تکایا؛ یاد اربعین سالار شهیدان و یاران وفادارشان را گرامی می دارند.

در تهران نیز مراسم اربعین ۹۵ در مساجد و هئیت های مذهبی برگزار می شود و همچنین جمعی از عزادارن از نقاط مختلف تهران  تا حرم حضرت عبدالعظیم پیاده می روند.

در ادامه مطلب به اطلاع رسانی در این خصوص می پردازیم.

شما نیز می توانید برنامه های خود را در بخش نظرات همین صفحه منعکس نمائید.

%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86

 

 مسیر شماره ۱: از مبدأ میدان امام حسین علیه السلام ـ خیابان هفده شهریور ـ میدان شهدا ـ میدان خراسان ـ میدان شوش ـ خیابان فدائیان اسلام ـ سه راه ورامین ـ میدان شهرری ـ حرم مطهر(پایان مسیر) می باشد.

 مسیر شماره ۲: از مبداء میدان جمهوری اسلامی، بزرگراه نواب ،آذربایجان، میدان ۹دی ،میدان بهمن ،تقاطع بعثت رجایی به جنوب و پل صارمی، میدان نماز به جنوب ، میدان غیبی به جنوب ، میدان فرمانداری به جنوب ، میدان ساعی به شرق  ، بلوار مدرس حرم حضرت عبدالظیم حسنی(ع).

 مسیر شماره ۳: از مبداء امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خ قزوین، میدان ۹ دی، میدان بهمن ،تقاطع بعثت رجایی رجایی به سمت جنوب و پل صارمی ، میدان نماز به سمت جنوب ، میدان غیبی به سمت جنوب ، میدان فرمانداری به سمت جنوب ، میدان ساعی به سمت شرق ، بلوار مدرس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع).

 ساعت شروع: ۶:۳۰ صبح روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵

 

راهپیمایی اربعین ۹۵: از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم
 رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مسئولیت راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا شهر ری در روز اربعین بر عهده سازمان فرهنگی هنری است، گفت: بزرگ‌ترین عزاداری در طول سال به مدت دو ماه متعلق به امام حسین (ع) است، البته در روضه‌های هفتگی هم ذکر این مصیبت ادامه دارد.
محمود صلاحی ادامه داد: شهرهای ایران هم هر سال خیلی خوب و ساماندهی شده عزاداری می‌کنند و باید کاری کنیم میدان امام حسین (ع) در عزای خامس آل عبا مرکزیت شهر تهران را پیدا کند و شهرداری تهران هم روی این مسئله تاکید دارد.

در محرم اصلی‌ترین روز عاشوراست و در صفر اصلی‌ترین روز اربعین است. اربعین ویژه امام حسین (ع) است و برای ائمه دیگر و پیامبر اربعین نمی‌گیریم.
صلاحی افزود: یک ابتکار است که مردم از نجف با پای پیاده به کربلا می‌روند و اصل پیاده‌روی هم آنجاست، منتهی اگر کسی نتوانست برود، می‌تواند امسال در سومین سال راهپیمایی اربعین در تهران شرکت کند. مناسبت هم دارد؛ حرکت از میدانی به نام امام حسین (ع) آغاز می‌شود تا حرم کسی که زیارت او ثواب زیارت امام حسین (ع) را دارد. البته لازم نیست همه افراد کل مسیر را پیاده طی کنند، هر کس در حد توانش در این حرکت نمادین شرکت می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های دیگر شهر تهران عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید همراه شوند و از مردم در این راه پذیرایی کنند. باید ایستگاه‌های صلواتی با نظارت درست برپا کنیم که حراست سازمان فرهنگی هنری این مسئولیت را به عهده دارد و هر کس هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد، اما لازم است شعارها فقط از یک نقطه پخش شود. سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز با سازمان فرهنگی هنری همکاری دارد و امیدوارم کاری در خور مردم تهران انجام دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، سازمان صدا و سیما، شهرداری منطقه ۱۲ و سایر نهادها سپاسگزارم که ما را در این کار یاری می‌کنند.
مراسم اربعین ۹۵ در تهران کجا برگزار می شود؟

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز با تشریح مسئولیت نهادهای مختلف در راهپیمایی اربعین شهر تهران گفت: شهرداری‌های مناطق ۱۴،۱۵،۷،۱۶و ۱۳ برای برپایی موکب‌هایی در مسیر راهپیمایی اعلام آمادگی کرده‌اند. مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری نیز کار توزیع سربند و پوستر را انجام می‌دهد و با هماهنگی‌که با شرکت مترو و اتوبوسرانی انجام شده، مسیر برگشت زائران از شهر ری رایگان خواهد بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وی در پایان گفت: شب اربعین در میدان امام حسین (ع) عزاداری برگزار می‌شود و طرح ۷۲+۱ در مسیر خیابان ۱۷ شهریور با هدف بصیرت افزایی، میزبان علاقه‌مندان است. همچنین ۲۰۰ هزار نسخه از متن زیارت اربعین آماده شده که بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

 

%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86_1

پیاده روی اربعین ۹۵ تهرانی ها به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در ۳ مسیر
جانشین فرمانده سپاه تهران گفت: پیش بینی می کنیم که در مراسم پیاده روی قریب به یک میلیون تهرانی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی شرکت کنند.
 سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در نشست خبری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی تهران و هفته بسیج سپاه تهران بزرگ که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، با بیان اینکه اربعین، عاشورا و کربلا منحصر به فردترین وقایع تاریخ هستند، اظهار کرد: پیاده روی اربعین را در هیچ کجای عالم و هیچ یک از ادیان الهی نمی بینیم؛ راهپیمایی اربعین تمرینی برای قیام در هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان ما مدتها در مسیر برگزاری راهپیمایی اربعین سنگ اندازی می کردند، گفت: دشمنان بدانند که هر چقدر از ما بکشند باز هم ما زایش و شکوفایی خواهیم داشت.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)  ادامه داد: راهپیمایی اربعین پدیده ای است که باید برای کسانی که نسبت به آن آگاهی ندارند معرفی شود.

سردارذوالقدر با اشاره به حدیثی درباره مساوی بودن زیارت حرم حضرت عبدالعظیم و حضرت سید الشهداء(ع) عنوان کرد: خداوند برای تمام کسانی که نتوانسته اند خود را به کربلا برسانند حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را معرفی کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری راهپیمایی جاماندگان حسینی گفت: در سال ۹۰ عده ای جوان انقلابی آمدند و این موضوع را با سپاه تهران در میان گذاشتند؛ ما با افتخار همکاری آنها را پذیرفتیم و فرمانده سپاه تهران نیز میدان امام حسین (ع) را به عنوان مبدأ این حرکت برگزیدند و امسال پنجمین سال متوالی است که این حرکت عظیم ازتهران به سمت شهرری انجام می شود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با اشاره به روند افزایش جمعیت راهپیمایان مراسم جاماندگان حسینی طی پنج سال گذشته گفت: برای امسال پیش بینی می کنیم که حدود ۱  میلیون نفر تهرانی به صورت پیاده روی دراین مراسم شرکت کنند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه به دلیل پراکندگی جمعیت درتهران سه مسیر برای زائران پیش بینی شده است، گفت: "میدان امام حسین(ع)،  میدان ۱۷ شهریور ،  میدان خراسان ،  خیابان شوش ،  خیابان فدائیان اسلام ،  حرم حضرت عبدالعظیم، " صحن امامزاده حسن منطقه ۱۷، خیابان قزوین، خیابان نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، خیابان رجایی ، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم " و " میدان جمهوری اسلامی ، مسجد جامع لولاگر، بزرگراه نواب، میدان ۹ دی ، میدان بهمن، خیابان بعثت ، خیابان شهید رجایی ، میدان نماز، حرم حضرت عبدالعظیم" سه محور انتخاب شده برای مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی درروز اربعین است.

وی با بیان اینکه در برگزاری این مراسم ۱۸ دستگاه و سازمان مختلف با سپاه تهران همکاری  کرده اند، گفت: اورژانس، آتش نشانی، مدارس، مساجد، شهرداری ، شرکت مترو وشرکت واحد اتوبوسرانی از جمله دستگاه هایی هستند که بیشترین همکاری را با سپاه تهران در برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی داشته اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: در مسیر راهپیمایی تردد موتورسیکلت مطلقاَ ممنوع است؛ فیلمبرداری هوایی و هلی شات جز از طریق صدا و سیما ممنوع است؛ تمام خبرنگاران با کارت خبرنگاری می توانند در مراسم حضور داشته باشند.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه برنامه مراسم جاماندگان اربعین حسینی رأس ساعت ۶:۳۰ صبح روز اربعین درمیدان امام حسین (ع) آغاز می شود گفت: ساعت ۷ صبح و با طلوع آفتاب حرکت زائران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم آغاز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج عنوان کرد: شروع برنامه های ما در تهران به مناسبت هفته بسیج با راهپیمایی جاماندگان خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) افزود: در تهران بیش از ۲ میلیون و ۴۴۸ نفر بسیجی سازمان دهی شده داریم که ازا ین تعداد بیش از ۱ میلیون و ۴۷۷ هزار نفر را برادران و مابقی را خواهران تشکیل می دهند. بیش از ۷۲۳ هزار نفر فعال هستند و ۲۰۴ هزار نفر نیز سابقه اعزام به جبهه را دارند.

گفتنی است، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه و سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه در اربعین امسال یقینا بیش از ۳۰ میلیون نفر در کربلا خواهند بود، گفت: در روایات داریم که در روز اربعین زمین کربلا جا باز می کند؛ به همین دلیل است که جمعیت چند ده میلیونی که وارد کربلا می شوند هیچ کمبودی به لحاظ جای خواب و تامین غذا ندارند.
 

اطلاعیه شرکت اتوبوسرانی برای مراسم اربعین حسینی در تهران + مسیرها

با عنایت به برگزاری مراسم اربعین حسینی و همایش پیاده روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در روز یکشنبه سوم آذر،  از ساعت ۹:۳۰ صبح به منظور ارائه خدمات بهینه حمل و نقلی به شرکت کنندگان در مراسم مذکور با تأمین ۴۲۰ دستگاه اتوبوس برای باز گرداندن شرکت کنندگان اقدام به خدمت رسانی خواهد کرد.

خدمات رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این روز در مقاصد مختلف به شرح زیر است:

– ضلع شمالی میدان شهر ری مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد دولت‌آباد – شوش – خراسان – خاوران و میدان امام حسین(ع).

– ضلع شرقی میدان بسیج (سه راه ورامین) ابتدای جاده ورامین تا مترو شهرری.

– پارکینگ مقابل میدان فرمانداری به مقاصد ۱۳ آبان– نازی آباد– راه آهن، صالح آباد و خانی آباد، پارکینگ مقابل فرمانداری به مقصد ضلع شمالی میدان شهر ری مقابل بیمارستان فیروزآبادی.

– ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خیابان هلال احمر به مقاصد بهشتی– باقرشهر و کهریزک.

– مترو شهرری به مقاصد تورقوزآباد – قمصر– باقرشهر– زمان آباد– مفتح- عباس آباد- جاده نظامی خزانه- راه آهن- صفائیه دولت آباد و میدان خراسان.
 

توزیع اقلام فرهنگی در مترو به مناسبت اربعین حسینی

به نقل ازمدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، محمد بنی حسن سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: طرح جهاد مهربانی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران در حال اجراست است .
وی افزود: در این ایام همچنین ویژه نامه ماه صفر که حاوی مطالبی از جمله اهداف و نتایج قیام امام حسین (ع)، وقایع مهم زندگانی پیامبر اکرم (ص) به مناسبت اربعین حسینی به همراه سی دی نمایش عاشورایی با اجرای هنرمندان کشور بین مسافران محترم توزیع می‌شود.
بنی حسن تصریح کرد: این کار با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با اهداف قیام امام حسین و وقایع مهم زندگی پیامبر (ص) اجرا می‌شود.

 

%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b9%db%8c%d9%86_3

تشریح برنامه‌های روز اربعین در تهران
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: سوگواران حسینی پس از اقامه نماز صبح، از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با پای پیاده به عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی به نمادی برای نشان دادن قدرت و عظمت شیعه تبدیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر این نکته که مراسم اربعین حسینی خنثی کننده نقشه های دشمن خواهد بود، افزود: امروز مراسم اربعین حسینی که هر سال باشکوهتر از سال های گذشته برگزار می شود، خنثی کننده توطئه ها و نقشه های دشمن در عرصه های مختلف است.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مسیر نجف به کربلا ادامه داد: حضور میلیون ها نفر در مسیر نجف به کربلا نشان دهنده عشق و دلبستگی مردم به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است و این امر ترس و وحشت دشمن را به همراه دارد.

محمودی با تأکید بر دلبستگی شیعیان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اضافه کرد: زائران حسینی با طی کردن مسافت نجف به کربلا با پای پیاده، این پیام را به جهانیان می رسانند که هیچ توطئه و نقشه ای نمی تواند آنان را از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت جدا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با اشاره به این نکته که برنامه های مختلفی در کشور همزمان با اربعین حسینی اجرا می شود، متذکر شد: بسیاری از مردم ایران اسلامی علاقه مند به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی بودند اما این توفیق نصیب آنان نشد و به همین خاطر برنامه های متعددی همزمان با اربعین در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.

محمودی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در استان تهران متذکر شد: برنامه های ویژه ای همزمان با ایام اربعین حسینی در نقاط مختلف استان تهران برگزار می شود و مردم این استان بار دیگر نشان خواهند داد که پیوند ناگسستنی با اهل بیت عصمت و طهارت دارند.

وی با تشریح برنامه روز اربعین حسینی در تهران گفت: مراسم روز اربعین حسینی در شهر تهران همزمان با اقامه نماز صبح آغاز می شود.

محمودی با اشاره به حرکت عزاداران تهرانی از میدان امام حسین(ع) به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: عزاداران و سوگواران حسینی پس از اقامه نماز صبح، از میدان امام حسین(ع) تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با پای پیاده به عزاداری می پردازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: همچنین ایستگاه های فرهنگی و صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران و سوگواران حسینی در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیش بینی شده است.

محمودی با اشاره به برکات برگزاری مراسم اربعین متذکر شد: بدون تردید شکوه این مراسم می تواند دستاوردها و برکات فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد و پیام های روشنی را به دشمنان داخلی و خارجی انتقال دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: عزاداران حسینی پس از اجتماع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضور هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری، به سوگواری پرداخته و در سوگ اربعین سید و سالار شهیدان اشک ماتم می ریزند.
 

این را هم ببینید

اعمال شب عید فطر 95

آداب عید فطر و پرداخت زکات فطره در قرآن کریم

مومنین و مسلمانانی که با یک ماه روزه داری ، تسلط بر غریزه ها و خواسته های نفسانی را به منظور اطاعت از خواست الهی تمرین کرده اند ، پایان این برنامه عظیم عبادی را جشن می گیرند و طبیعی است که ماهی به عظمت و شکوه رمضان که سراسر فیض و برکات الهی در آن نازل می شود، عیدی به بزرگی فطر می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *