صفحه اول / فرهنگی و هنری / کتاب و رسانه / کتاب اهدا کنید بلیت تهران‌گردی بگیرید

کتاب اهدا کنید بلیت تهران‌گردی بگیرید

کتاب اهدا کنید بلیت تهران‌گردی بگیرید
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران از آغاز طرح تهران‌گردی در قبال اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستای با شعار «هر گردشگر یک سفیر آگاهی» همزمان با ۱۹ دی ماه روز اهدای کتاب خبر داد.

کتاب
رجبعلی خسروآبادی اظهار داشت: اجرای طرح تهران‌گردی در قبال اهدای کتاب با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و شهرداری ناحیه یک منطقه ۶ و با هدف اهدای کتاب شهروندان به کتابخانه روستای «ده خیر» از توابع شهرستان ری اجرا خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران گفت: اجرای این طرح به‌صورت پیوسته با برگزاری گشت‌های گردشگری در پایتخت و شهرستان‌های استان تهران ادامه خواهد شد.
 
خسروآبادی افزود: گردشگری باید توسعه پایدار را در همه ابعاد جامعه به همراه داشته باشد. و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین ابزاری است که گردشگری می‌تواند با استفاده از آن تأثیر چشمگیری دررسیدن به توسعه پایدار داشته باشد.
 
خسروآبادی گفت: کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم رادار است. با این وصف یکی از راههای جذب مشارکت‌های مردمی، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی است. اگر فرهنگ مطالعه ترویج پیدا کند بی‌شک فرهنگ توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی نیز در جامعه پایدار خواهد بود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در ادامه افزود: اجرا و تداوم این طرح در بلندمدت اثرات بی‌شماری در صیانت از بناها و تپه‌های تاریخی خواهد داشت.
 
خسروآبادی بابیان اینکه اهدای کتاب، یک حرکت جنبشی و مردمی است، افزود: در این طرح با مشارکت شهروندان کتاب‌های مطالعه شده از منازل خارج می‌شود و برای استفاده عمومی در کتابخانه‌های روستایی جهت نشر دانش به اشتراک گذاشته شود. ما از عموم شهروندان می‌خواهیم با اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی ضمن دریافت بلیت حضور در تورهای تهران‌گردی ما را در اجرای این طرح یاری کنند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: شهروندانی که علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌باشند نام کتاب اهدایی خود را به شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند تا کد هدیه شرکت در تور ری‌گردی که تاریخ ۲۳ دی‌ماه برگزار می‌شود را دریافت کنند.
 
در این گشت همراه داشتن کتاب اهدایی بلیت شرکت در تور خواهد بود و شهروندان ضمن بازدید از آثار تاریخی شهرستان ری در انتها کتاب‌های خود را به کتابخانه روستایی «ده خیر» اهدا خواهند کرد.

این را هم ببینید

زمان پخش سریال کره ای کیمیاگر

سریال کره‌ای «کیمیاگر» روایتی از فساد و انهدام ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی در بازار رقابت پول و اقتصاد، از سه‌شنبه (یکم اسفند ماه) روی آنتن شبکه افق می‌رود.