صفحه اول / فرهنگی و هنری / کتاب و رسانه / طرح تابستانه کتاب 95

طرح تابستانه کتاب 95

طرح تابستانه کتاب 95

طرح تابستانه کتاب در بازه زمانی یک ماهه از 16 تیر تا 15 مرداد در کتابفروشی های عضو طرح اجرا می شود.

موسسه خانه کتاب به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، هم‌زمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.
در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارند، پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب ketab.ir و تایید، می‌توانند کتاب‌هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشد با 20 درصد تخفیف به خریداران بفروشند.
در طرح « تابستانه کتاب» کتاب های عمومی از 20 درصد تخفیف و کتاب های کودک و نوجوان از 25درصد تخفیف برخوردار می شوند.
کتاب‌های کمک درسی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب نباشند، مشمول تخفیف نمی شوند. همچنین، سقف تخفیف برای هر کتابفروشی در مرحله اول تا 20 میلیون ریال است و میزان فروش کتاب های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش این سقف نقش موثری دارد.
سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است که خریداران می تواند در چند نوبت و از کتابفروشی های مختلفی که عضو طرح هستند، کتاب خریداری کنند.
کتابفروشی های دارای نرم افزار فروش در صورتی که فایل مشخصات مختصر کتاب‌های موجود خود را با فرمت اکسل به پیوست ارسال کنند، سقف خرید آنها تا 50 درصد افزایش می‌یابد.
از این اطلاعات به منظور سرعت بخشیدن به پردازش اطلاعات به هنگام فروش استفاده می‌شود.
کتابفروشی‌ها برای شرکت در این طرح باید به رایانه و اینترنت مجهز باشند و کتاب‌هایی که فروخته می‌شوند باید در سایت خانه کتاب( ketab.ir) ثبت شوند.
ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده حتماً باید آنلاین و هم‌زمان با فروش و یا حداکثر تا پایان ساعت 22 همان روز صورت بگیرد زیرا ثبت کتاب در خارج از زمان خرید، موجب مسدود شدن درگاه کتابفروشی خواهد شد.
کتابفروشی‌‌ها ملزم به نصب پوستر طرح «تابستانه کتاب» در ورودی و قابل رویت‌ترین مکان در طول ایام طرح هستند.

این را هم ببینید

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران، بزرگترین کتابفروشی جهان است که در وسعت ۶۵ هزار متر مربع در اراضی عباس آباد واقع در میدان ونک، اتوبان حقانی در جوار کتابخانه ملی راه اندازی شده است.