صفحه اول / گوناگون / افزایش صادرات صنایع دستی در سال ۹۵

افزایش صادرات صنایع دستی در سال ۹۵

افزایش صادرات صنایع دستی در سال ۹۵

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی کشور نسبت به سه سال گذشته حدود ۵۹ درصد افزایش یافته است.

بهمن نامور مطلق با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی میزان صادارت صنایع دستی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، افزود: سال گذشته حدود ۱۳ درصد به رشد سال ۹۳ و امسال نیز حدود ۱۰ درصد به مجموع این میزان افزوده شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شاهد رشد خوب صنایع دستی در کشور هستیم، گفت: تا رشد آرمانی هنوز فاصله داریم و در چند سال گذشته نه تنها از رشد منفی صنایع دستی جلوگیری شده بلکه به رشد مثبت دست یافته ایم و رشد این حوزه بی وقفه است.

معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی رقم صادرات صنایع دستی کشور در سال گذشته را ۱۸۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: امسال این میزان حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم تا پایان سالجاری به این میزان افزوده شود.

نامور مطلق، نوع ارتباط ایران با سایر کشورها، وضعیت اقتصادی جهان، ورود بخش خصوصی و… و. را در تعیین میزان صادرات صنایع دستی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بازارهای خوبی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به دست بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی و بسیج مردم به خریداری و استفاده از صنایع دستی داخلی، می‌توان زمینه اشتغال جوانان در حوزه صنایع دستی فراهم کرد، گفت: ظرفیت اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی در کشور می تواند به پنج میلیون نفر هم برسد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، افزود: در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰ هزار هنرمند کشور در سامانه این سازمان ثبت شده و حدود همین تعداد هم افرادی هستند که هنوز در سامانه ثبت نشده اما تا کنون شناسایی شده و فعال هستند.

نامور مطلق گفت: خوشبختانه اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی رو به افزایش و فارغ التحصیلان رشته‌های صنایع دستی در حال جذب شدن در حرفه های مرتبط با تحصیلات خود هستند.

این را هم ببینید

در مورد مایکروفر چه میدانیم؟

در مورد مایکروفر چه میدانیم؟

مطالعات پژوهشگران دانشگاه منچستر اثبات کرد میزان دی اکسید کربن تولید شده در مایکروفر برابر با آلاینده های ایجاد شده توسط ۷ خودرو است.