صفحه اول / علمی و پزشکی / طلوع زمین در سطح ماه

طلوع زمین در سطح ماه

طلوع زمین در سطح ماه

طلوع زمین در سطح ماه

یکی از مشهورترین تصاویر ثبت شده از فضا عکسی شناخته شده با نام طلوع زمین است که توسط فضانوردان آپولو ۸ گرفته شده است. حالا ناسا عکس‌هایی جدید از این پدیده را منتشر کرده که بسیار زیبا بوده و توسط LRO به ثبت رسیده است. LRO از سال ۲۰۰۹ در حال کاوش ماه است.

  LRO کاوشگری است که از دوربین‌های دارای زاویه‌ی محدود برای بررسی جزئیات سطح ماه بهره می‌برد. اما گروه محققان این بار دوربین را به سمت زمین نشانه رفته و تصاویری بسیار زیبا از طلوع این سیاره را از سطح ماه به ثبت رسانده‌اند. دوربین دارای زاویه‌ی محدود، تصاویر را سیاه و سفید ثبت می‌کند، به این دلیل منجمان از دوربین زاویه‌ی گسترده‌ی این کاوشگر برای ثبت بازتاب نور و رنگ بخشیدن به تصاویر سیاره‌ی ما استفاده کرده‌اند. این محققان در نوشته‌ای در مورد تصاویر این گونه سخن گفته‌اند:

طلوع زمین از سطح ماه

رنگ‌ها در این تصاویر ممکن است همان رنگ‌هایی نباشد که فرد تماشاگر از روی ماه می‌بیند، چرا که چشم انسان به رنگ‌های موجود در طیف بینایی خود بسیار حساس است اما دوربین دارای زاویه‌ی گسترده تنها برخی رنگ‌ها را می‌تواند تشخیص دهد.

این محققان اعلام کرده‌اند که رنگ‌ها شاید واقعی نباشند اما تلاش کرده‌اند تا هر چه بیشتر به آن چه که بیننده از درون کاوشگر می‌بیند، نزدیک باشند.

این را هم ببینید

سن مناسب شروع ورزش کودک

قبل ۸ سالگی کلاس ورزشی ممنوع ، ورزش آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می‌برد، اما باخت در سنین پایین می‌تواند تاثیرات منفی روی روحیه بگذارد. بچه‌ها در هر سنی نمی‌توانند حرکات خاصی انجام بدهند.