صفحه اول / فرهنگی و هنری / صنایع دستی / حمایت از هنرمندان نوآور در صنایع‌دستی

حمایت از هنرمندان نوآور در صنایع‌دستی

حمایت از هنرمندان نوآور در صنایع‌دستی

مدیرکل حمایت از تولیدات صنایع‌دستی

مدیرکل حمایت از تولیدات صنایع‌دستی از جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از هنرمندانی که در تولید محصولات صنایع‌دستی ابتکار و نوآوری به خرج داده‌اند خبر داد.

فریدون میرزالو درباره ثبت رشته‌های نوآوری شده در صنایع دستی بیان کرد: با این کار می‌خواهیم وضعیت تولیدات صنایع‌دستی را به لحاظ تغییراتی که در آن اتفاق می‌افتد رصد و بتوانیم این رشته‌ها را ثبت کنیم.

او ادامه داد: به معاونت صنایع‌دستی استان‌ها هم اعلام کرده‌ایم که صنایعی که در تکنیک، رشته، مواد اولیه و ابزار و تجهیزات یک محصول نوآوری داشته‌اند را در نظر بگیرند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی با بیان اینکه هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات اولیه هستیم گفت: این موضوع را تا زمانی که هر استان اعلام کند در این زمینه هنرمندانی محصولات نوآور خلق می‌کنند، ادامه خواهیم داد و فکر نمی‌کنم قرار باشد هر لحظه در این زمینه یک نوآوری اتفاق بیفتد اما ممکن است 6 ماه دیگر هنرمندانی نوآوری در صنایع‌دستی را ادعا کنند و ما بتوانیم از کاربری صنایع دستی آنها و کسانی که در این حوزه نبوغ خاصی دارند، استفاده و آنها را حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون 4 استان اطلاعات‌شان را در این زمینه ارسال کرده‌اند.

میرزالو با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند با مراجعه به معاونت صنایع دستی در استان‌ها اطلاعات و عکس محصولات‌شان را ارسال کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت هنرمندان در این زمینه وجود ندارد و حتی دانشجویان هم می‌توانند این کار را انجام دهند زیرا آن چیزی که برای ما اهمیت دارد صرف صنایع دستی بودن محصول است.

منبع:ایسنا

این را هم ببینید

هنر سیاه چادر بافی از صنایع دستی زنان عشایر لرستان

دست ساخته‌هایی برگرفته از فرهنگ بومی و معنوی ایلام

دست ساخته‌هایی برگرفته از فرهنگ بومی و معنوی استان ایلام، آثاری هنری حاصل مهارت و ذوق و بینش صنعتگران هنرمند ایلامی است.