صفحه اول / مذهبی / تالار وحدت در هفته وحدت

تالار وحدت در هفته وحدت

تالار وحدت در هفته وحدت

در هفته وحدت، تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان به موسیقی است و رافائل میناسکانیان به اجرای رسیتال پیانو می‌پردازد.

 ۲۷ آذرماه مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص)، تالار وحدت میزبان برنامه رسیتال پیانو است.

تالار وحدت در هفته وحدت

 

در این برنامه، رافائل میناسکانیان به اجرای قطعاتی از موتزارت، شوپن، برامس و شومان می‌پردازد. این کنسرت، در ادامه اجراهای پیشین او در تهران است.

وی مدتی است در دیگر شهرها هم به اجرای رسیتال پیانو می‌پردازد. یکی از ویژگی‌های اجرای میناسکانیان در شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان برای هنرجویان پیانو است.

اجرای پیش رو که در ساعت ۱۵ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، مصادف با تولد ۷۵ سالگی میناسکانیان است.

~.~.~.~.~.~.~.~

قطعه حماسی آرش کمانگیر در قالب اپرت ویژه بانوان در تالار وحدت روی صحنه می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، پروین خسروی طراحی حرکات نمایشی و کارگردانی کار و نیما خسروی نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند.

جعفری بهنام – مدیر اجرایی آلترناتیو – درباره جزییات این برنامه گفت: این نمایش موزون در هفت پرده تنظیم شده است و برای اولین‌بار به‌شکل ویژه برای بانوان روی صحنه می‌رود.

او ادامه داد: آرزو روشنا، الهه شایسته و تارا شاهمردای به‌عنوان راوی در این نمایش آوازی حضور دارند.

جعفری بهنام درباره بخش‌های جانبی برنامه اظهار کرد: دکتر فریبا دقیقی به‌عنوان روانشناس مهمان در برنامه حضور می‌یابد و به‌شکل مختصر جنبه‌های روانشناسی این قطعه حماسی را با مخاطبان در میان می‌گذارد.

اپرت حماسی آرش کمانگیر ساعت ۱۴ روز ۲۶ آذرماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

~.~.~.~.~.~.~.~

گروه کالیوه با همکاری خوانندگان و نوازندگانی از قومیت‌های مختلف در ایران و سایر ملل، نغمه صلح و دوستی را در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، این برنامه شامل قطعات موسیقی محلی داخل ایران و دیگر کشورهای آسیایی است.

سارا احمدی – سرپرست کالیوه – در این‌باره گفت: ایده تلفیق موسیقی ایرانی و سایر ملل که اکنون به نتیجه رسیده، از سال ۹۲ به ذهن ما رسید. برنامه این است که موسیقی کشورهای مختلف را با فرهنگ‌های متفاوت در کنار هم قرار دهیم و ۱۵ کشور در برنامه کار ما قرار دارند. در برنامه پیش رو، هشت قطعه از کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان اجرا خواهد شد.

او درباره جزییات کنسرت کالیوه، اظهار کرد: برنامه در دو بخش اجرا می‌شود؛ در بخش نخست، قطعاتی محلی روی صحنه می‌رود و عزیزخانی، جواد مومن‌زاده و کامران اطاعتی به ترتیب لری بختیاری و کردی، خراسانی و آذری می‌خوانند.

سرپرست کالیوه درباره بخش موسیقی ملل، توضیح داد: بخش دوم برنامه به موسیقی ملل اختصاص دارد و تلاش کردیم خوانندگانی را از کشورهای مختلف برای اجرا دعوت کنیم. در بخش دوم، هفت خواننده به اجرا می‌پردازند و قطعه هشتم هم‌خوانی تمام خوانندگان حاضر در این اجرا با هم است که این قطعه را «وطن» نامگذاری کردیم.

احمدی درباره تنظیم آهنگ‌ها گفت: محمدامیر اجمند، معین کوهی و جهانگیر رها، تنظیم آهنگ‌های کنسرت پیش رو را برعهده داشته‌اند و تنظیم قطعه «وطن» برعهده معین کوهی بوده است.

وی درباره تلفیق موسیقی کشورهای مختلف، توضیح داد: در این برنامه سعی شده براساس چیدمان سازهای سنتی، سازهای کشورهای دیگر را با آن‌ها تلفیق کنیم تا هم‌نشینی فرهنگ‌های مختلف را به زبان موسیقی به مخاطبان نشان دهیم.

این کنسرت ۲۷ آذرماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

این را هم ببینید

زندگینامه امام حسین (ع)

زندگی نامه امام حسین(ع)

واقعه بزرگ کربلا در سال ۶۱ هجری بی شک بزرگترین حماسه تاریخ بشریت است، در این خصوص استاد صابر کرمانی شاعر اهل بیت علیهم السلام که عمر شریف خود را صرف تحقیق، بررسی و شرح حال ائمه اطهار نمود در کتاب زندگانی چهارده معصوم به شرح زندگانی و واقعه کربلا به زبانی شیرین و آمیخته با نظم و نثر پرداخته اند که به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسنیی بخش هایی از آن را برایتان انتخاب کرده ایم.