صفحه اول / مذهبی / ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی تا ۲۰ آبان ۹۵

ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی تا ۲۰ آبان ۹۵

ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی تا ۲۰ آبان ۹۵
مدیرحج و زیارت استان یزد گفت : داوطلبان پیاده روی اربعین ۹۵ تا ۲۰ آبان ماه می توانند برای پیاده روی اربعین درسامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir ثبت نام کنند.


اربعین-۹۵
 

وی با بیان اینکه به همراه داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای همه زائران اربعین ۹۵ ضروری است،اظهارکرد: بدون داشتن گذرنامه و ویزا ، اجازه خروج از مرز به متقاضیان زیارت کربلا در اربعین ۹۵ داده نمی شود.
وی افزود: تاکنون ۹ هزارو ۵۰۰ زائر از استان یزد در قالب دو هزار و۴۷ گروه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ۹۵ درسامانه (سماح) samah.haj.ir ثبت نام کرده اند.
شریفی بابیان اینکه پیش بینی می شود این میزان امسال به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد ادامه داد: پرداخت هزینه های ارزی به صورت ریالی ، برخورداری از پوشش بیمه ای تاسف ۱۹۲ میلیون تومان ، کاهش معطلی درمرزهای کشور برای عزیمت به عراق از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح است.
وی بابیان اینکه ورود و خروج زائران یزدی از شهر های مرزی چزابه است افزود: استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زایران اربعین با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
مدیر حج و زیارت استان یزد تاکید کرد: کسانی که می خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند باید دارای گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال ۹۵ باشند تا بتوانند وارد کشور عراق شوند.
شریفی یاد آورشد: سال گذشته برای شرکت در زیارت اربعین حسینی ۲۱ هزار ۲۶۵ نفر متقاضی زیارت کربلا در قالب چهار هزار و ۲۲۰ گروه از استان یزد به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در هفت ماهه نخست امسال پانزده هزار و ۹۷۲ زائر در قالب ۴۲۰ کاروان که ۳۰۸ کاروان به صورت هوائی و ۱۱۴ کاروان نیز به صورت زمینی بود از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

منبع: ایرنا

 

مطلب مرتبط: ویزای اربعین ۹۵| افزایش دفاتر کنسولگری عراق

مطلب مرتبط: در مراسم پیاده روی اربعین چه نکاتی را رعایت کنیم؟

مطلب مرتبط: مراسم پیاده روی اربعین ۹۵ ساماندهی می شود

مطلب مرتبط: دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین ۹۵ نیاز به وثیقه ندارند

مطلب مرتبط: راهپیمایی اربعین ۹۵ | شعار و رنگ راهپیمایی عظیم اربعین تعیین شد

مطلب مرتبط: توصیه هایی برای بانوان زائر اربعین ۹۵

مطلب مرتبط: چگونه ویزای اربعین ۹۵ و بیمه نامه دریافت کنیم؟

مطلب مرتبط: تاریخچه پیاده روی اربعین

 

این را هم ببینید

اعمال شب عید فطر 95

آداب عید فطر و پرداخت زکات فطره در قرآن کریم

مومنین و مسلمانانی که با یک ماه روزه داری ، تسلط بر غریزه ها و خواسته های نفسانی را به منظور اطاعت از خواست الهی تمرین کرده اند ، پایان این برنامه عظیم عبادی را جشن می گیرند و طبیعی است که ماهی به عظمت و شکوه رمضان که سراسر فیض و برکات الهی در آن نازل می شود، عیدی به بزرگی فطر می طلبد.