صفحه اول / اقتصاد و تجارت / نمایشگاه و سمینار / نمایشگاه طلا و جواهر کیش ۹۵

نمایشگاه طلا و جواهر کیش ۹۵

 نمایشگاه طلا و جواهر کیش ۹۵

 نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر کیش، با هدف بررسی فرصتها و چالشهای پیش روی توسعه صنعت طلا و جواهر ایران از ۱۸ تا ۲۱ آذر میزبان ۸۰ شرکت ایرانی و خارجی فعال در حوزه طلا و جواهرات، در جزیره کیش برگزار می شود.

طلا جواهر

برگزار کننده این نمایشگاه، رشد کمی و کیفی آن را نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر دانست و گفت: در طول یک سال گذشته حضور فعال در نمایشگاههای طلا و جواهر دنیا موجب کسب تجربیات زیادی برای برگزاری نمایشگاه امسال طلا و جواهر کیش شده است.

 

محمود بندرچی ضمن بیان برگزاری دو همایش در حاشیه نمایشگاه امسال کیش افزود: در این نمایشگاه دو همایش" بررسی فرصتها و چالشهای پیش روی توسعه صنعت طلا و جواهر ایران" که در غالب پنل پرسش و پاسخ و با حضور مدیران رده بالای دولتی و صنفی و همچنین همایش" بررسی پتانسیل ها و فرصتهای سرمایه گذاری در جزیره کیش" با مشارکت منطقه آزاد تجاری کیش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مساحت ۵ هزار مترمربعی این نمایشگاه گفت: تاکنون حدود ۸۰ شرکت در دومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش حضور دارند که ۶۵ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت از کشورهای تایلند، ایتالیا، روسیه، ترکیه، لهستان و هند حاضر هستند.

بندرچی نبود دوعامل اصلی در این نمایشگاه یعنی "بیمه های بین المللی " به دلیل تحریم ها و "شرکتهای حمل و نقل کننده طلا" را ازموانع اصلی برگزاری مطلوب این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما در این نمایشگاه، تبدیل این جزیره به نقطه پایلوت منطقه برای تولید و صادرات طلا با ایجاد کارگاهها و کارخانجات مختلف و مبدل شدن به قلب طلا و جواهر منطقه است.

وی با بیان پتانسیل بالای کیش برای ایجاد منطقه تخصصی صادرات طلا و جواهر و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک در آن، به حضور مهمانانی از سازمان گمرک، مناطق آزاد ایران، بانک مرکزی و وزارت دارایی و همچنین نمایندگان مجلس در این نمایشگاه اشاره کرد.

وی ضمن انتقاد از نبود قانون مالکیت معنوی (کپی رایت) در کشور گفت: به دلیل کپی شدن طرحهای برندهای مطرح در نمایشگاه و نبود قانون کپی رایت در کشور؛ بسیاری از شرکتهای بزرگ تولیدکننده طلا و جواهر در این نمایشگاهها حاضر نمی شوند که این امر نه تنها به صنعت طلا و جواهر بلکه به همه صنایع لطمه می زند.

بندرچی با بیان حضور رؤسای صنف طلا و جواهر در افتتاحیه این نمایشگاه از همه اهالی این صنف از جمله تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دست اندرکاران صنعت طلا و جواهر دعوت کرد ضمن حضور در این نمایشگاه و بازدید از آن، زمینه رشد و ارتقاء و احیاء جایگاه صنعت طلا و جواهر کشورمان را ایجاد نمایند.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و صنایع وابسته از ۱۸ لغایت ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۵ و از ساعت۱۷ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

این را هم ببینید

عروسک

نمایشگاه عروسک در گذر زمان در برج آزادی

نمایشگاه «عروسک در گذر زمان» تا آخر شهریور از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ در مجموعه برج آزادی میزبان علاقه مندان است.