صفحه اول / علمی و پزشکی / فن آوری و ارتباطات / اینترنت بی سیم شهری در تهران

اینترنت بی سیم شهری در تهران

 اینترنت بی سیم شهری در تهران

سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران از اجرای طرح «اینترنت بی سیم شهری» برای استفاده مردم از اینترنت مخابرات در اماکن عمومی خبر داد.

 

اینترنت


محمدرضا بیدخام با بیان اینکه فاز آزمایشی اجرای طرح «وای فای شهری» در برخی نقاط تهران آغاز شده است، اظهار داشت: به زودی این طرح با هدف ارائه اینترنت پرسرعت بی سیم در سطح اماکن عمومی شهر تهران، اجرا خواهد شد.

سخنگوی شرکت مخابرات استان تهران گفت: پس از راه اندازی طرح وای فای شهری، مشترکان اینترنت پرسرعت مخابرات می توانند در مراکز منتخب از طریق نام کاربری و رمز عبور خود، بدون پرداخت هزینه مجزا، مشابه زمان استفاده از سرویس اینترنت در محل نصب سرویس، در مراکز شهری نیز از این سرویس استفاده کنند.

وی افزود: حتی سایر شهروندانی که درحال حاضر مشترک اینترنت پرسرعت مخابرات نیستند نیز می توانند بصورت آنلاین در هر یک از مکان های عمومی که امکان دسترسی به این سرویس وجود دارد، با دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی به اینترنت پرسرعت بی سیم مخابرات متصل شده و از این سرویس بهره مند شوند.

اینترنت وای فای چیست؟

 این فناوری محبوب که مخفف عبارت Wireless Fidelity است در قالب  شبکه بی سیم وایرلسWireless  امکان اتصال شما را به اینترنت با سرعتی بالا فراهم می کند. وای فای بر پایه امواج رادیویی ۲٫۴  گیگاهرتز تا ۵ گیگاهرتز کار می کند که هرچه فرکانس بالاتر رود امکان انتقال اطلاعات بیشتری در واحد زمان بوجود می آید.

 

نحوه ی کار وای فای بدین صورت است که اطلاعات از شبکه اینترنت به دستگاه مبدلی به نام Router  یا در موارد خانگی و کوچک Modem وارد می شود در آنجا کد گذاری شده سپس به امواج رادیویی تبدیل می شود. دستگاههای گیرنده ی شما که معمولا لپ تاپ ها یا موبایل ها می باشند این امواج را دریافت کرده و رمزگشایی می کنند. بدین طریق اطلاعات بین کامپیوترها برقرار می شود.

اساس کار فناوری وای فای شبیه بلوتوث می باشد با این تفاوت که بلوتوث بسیار محدوتر از WiFi کار می کند.

با استفاده از این فناوری می توانید بدون کابل های مزاحم و ایجاد محدودیت برای خود ، به راحتی به اینترنت وصل شوید. حتی می توان اینترنت را در حین حرکت (به شرطی که از محدوده بُرد امواج آن خارج نشوید) استفاده کرد.

تمامی لپ تاپ های امروزی و تلفن های همراه مدرن از این وای فای برخوردارند ولی اگر لپ تاپ شما این قابلیت را ندارد مجبور خواهید بود تا یک کارت WiFi تهیه کنید. این کارتها در دو مدل PCMCIA  و USB   وجود دارد که معمولا امروزه مدل USB  بیشتر مرسوم است.

منبع: مهر

این را هم ببینید

نور با ترکیبی جدید کشف شد

نور با ترکیبی جدید کشف شد

کشف شکل جدید نور در نهایت در صنایع الکترونیک کاربرد دارد. در واقع آنچه که امروز بشر به نام رایانه می‌شناسد مفهومی پیچیده از حرکت الکترون‌ها در مدارهای رسانای الکتریک است با اکتشاف جدید به جای استفاده از الکترون‌، از فوتون‌های نور با هدف خلق پدیده فیزیک کوآنتومی استفاده می‌شود.