صفحه اول / فرهنگی و هنری / سینما و تئاتر / جشنواره فیلم فجر ۹۵ در چه شهرهایی برگزار می شود؟

جشنواره فیلم فجر ۹۵ در چه شهرهایی برگزار می شود؟

جشنواره فیلم فجر ۹۵ در چه شهرهایی برگزار می شود؟

 

مطلب مرتبط: برندگان جشنواره فیلم فجر ۹۵

مطلب مرتبط: اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۹۵

 

خبر تکمیلی: پیش فروش بلیت شهرستان‌ها از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ تا ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ از طریق سایت cinogram.com انجام خواهد شد.

برنامه اکران فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها به مدت ده روز از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه درنظر گرفته شده است.

این برنامه قرار است همزمان با برپایی جشنواره فیلم فجر در تهران، در سی استان کشور و بر اساس برنامه‌های جداگانه، به اجرا درآید.

فیلم_فجر95

کرمانشاه

در آستانه برگزاری بخش استانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، با حضور مدیرکل و کارشناسان حوزه  هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سالن شماره ۳ سینما فرهنگ این شهر افتتاح شد.

با افتتاح و اضافه شدن این سالن به چرخه اکران سینما فرهنگ با ظرفیت ۶۵ صندلی در مجموع  ظرفیت این سینما به حدود ۵۰۰ صندلی افزایش یافت.

با اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سینما فرهنگ کرمانشاه امسال میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

اهواز

اهواز با اکران ٢٠ فیلم از ١۶ تا ٢٧ بهمن‌ماه میزبان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در استان خوزستان شد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشنواره فیلم فجر استانی هم‌زمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در اهواز خبر داد.
وی با بیان این که اهواز امسال به مدت ١٢ روز میزبان ٢٠ فیلم جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١۶ تا ٢٧ بهمن‌ماه در دو سینما ساحل و هلال شهرستان اهواز پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اشاره به عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر طی سه سال گذشته در اهواز، گفت: خوشبختانه امسال با پیگیری‌های انجام شده شاهد برگزاری مجدد این جشنواره در اهواز خواهیم بود. باید تلاش شود تا شرایط برای اکران بهتر فیلم‌ها بیش از گذشته فراهم شود.
جوروند با بیان این‌که باید هنر و صنعت سینمای فاخر ایران در جامعه اسلامی نهادینه شود، یادآور شد: قبل از دولت تدبیر و امید به دلیل کم توجهی به حوزه سینما، شاهد بحران در این عرصه بودیم اما با روی کار آمدن دولت یازدهم این کاستی به مرور کاهش داشته است.
مشهد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر خبر داد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجرٰ افشین تحفه‌گر با بیان این خبر افزود: بر اساس پیگیریهای انجام شده این جشنواره در دو سینمای اصغرزاده و پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.
افشین تحفه گر با بیان این که مشهد امسال به مدت ١٠ روز میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١۶ تا ٢٧ بهمن ماه ، پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز داشت: با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در خراسان رضوی، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام دادیم که با توجه به سابقه برگزاری این جشنواره و مطالبه مردم و علاقمندان به هنر هفتم سالن دومی را به استان خراسان رضوی اختصاص دهند که موفق شدیم این موافقت را بگیریم.

بیرجند

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بزرگترین رویداد سینمایی کشور، امسال و برای دومین بار در آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اکران فیلم‌های این جشنواره در مراکز استان ها از ١۶ تا ٢۶ بهمن ماه گفت: قرار است بعد از انتخاب و معرفی آثار ٢٠ فیلم در۴٠ سئانس در آمفی تئاتر فرزان این اداره کل اکران شود.
سیدعلی زمزم با بیان اینکه از ١۶ تا ٢۶ بهمن ماه فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بیرجند اکران می‌شود، اظهار داشت: این رویداد بزرگ با هدف ایجاد فضای اکران فیلم‌های فاخر تولید ملی در استان و بهره‌مندی اقشار مختلف و علاقمندان به حوزه فیلم و ایجاد فضای سینمایی در بیرجند برگزار خواهد شد.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به نقل از معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان عنوان کرد: امسال برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز کمک گرفته می‌شود تا شرایطی به وجود بیاید که بخش عمده‌ای از هم‌استانی‌ها، بتوانند فیلم‌ها را ببینند.

شیراز

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر استانی همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در شیراز خبر داد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، مهدی رنجبر با بیان این که شیراز امسال به مدت ١٠ روز میزبان ٢٢ فیلم جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١۶ تا ٢۶ بهمن ماه با ۴ اکران روزانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.
وی در خصوص زمان اکران این ٢٢ فیلم نیز گفت: زمان‌بندی اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی اکران‌ها در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، اکران فیلم‌ها را به صورت همزمان در دو سالن داشته باشیم.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت: براساس تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی، اکران فیلم صرفاً در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ۵٠٠ نفر امکان‌پذیر است و هر استان تنها می‌تواند در یک سالن اکران داشته باشد، اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان فارس، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام می‌دهیم که در صورت امکان، سالن دومی را به استان فارس اختصاص دهند که اگر مورد موافقت قرار گیرد به احتمال قوی سینما سعدی شیراز به عنوان سالن اکران فیلم‌های فجر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رنجبر در همین زمینه، به تلاش شهرهای مشهد، اصفهان و تهران برای در اختیار گرفتن سالن دوم اشاره و خاطرنشان کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که پس از تهران، اولین استانی باشیم که علاوه بر امکان اکران در ٢ سالن، برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر را در یکی از شهرستان‌ها نیز برگزار کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نقل از رنجبر نوشت: نبود ظرفیت کافی به لحاظ استانداردهای وزارتخانه و سازمان سینمایی باعث شده تا حضور سینماهای خصوصی در جشنواره امکان پذیر نباشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه تهیه بلیت جشنواره را از طریق سایت سینماتیکت امکان پذیر دانست و گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حایز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.
رنجبر با بیان این که بیش از ٨٠ درصد فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش درمی‌آید، اظهارداشت: امسال از ١۶ تا ٢۶ بهمن هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می شود که مجموعاً هر روز ۴ اکران را تجربه خواهیم کرد. در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم توأم با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

بجنورد

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بزرگترین رویداد سینمایی کشور، امسال و برای دومین بار در سینما گلشن بجنورد برگزار می‌شود.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اکران فیلم‌های این جشنواره در مراکز استان‌ها از ١۶ تا ٢۶ بهمن ماه گفت: قرار است بعد از انتخاب و معرفی آثار ٢٠ فیلم در۴٠ سئانس در سینما گلشن بجنورد اکران شود.
ابوالحسن حیدری با بیان اینکه از ١۶ تا ٢۶ فیلم‌های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بجنورد اکران می‌شود، زمان اکران فیلم‌ها را ساعت ١۴، ١۶، ١٨ و ٢٠ اعلام کرد.
وی اظهار داشت: این رویداد بزرگ با هدف ایجاد فضای اکران فیلم‌های فاخر تولید ملی در استان و بهره‌مندی اقشار مختلف و علاقمندان به حوزه فیلم و ایجاد فضای سینمایی در بجنورد برگزار خواهد شد.
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حیدری ادامه داد: فیلم‌های تولیدی می‌تواند اثرات مثبتی در زمینه فیلمسازی در استان‌ها داشته باشد و علاوه بر آن مردم برای رفتن به سینما تشویق می‌شوند.
حیدری تصریح کرد: برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز کمک می‌گیریم و شرایطی را به وجود می‌آوریم که بخش عمده‌ای از هم‌استانی‌ها بتوانند فیلم‌ها را ببینند.

تبریز

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در ایام دهه فجر در تبریز و نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره سی و پنجم خبر داد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، علی محرمی گفت: فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای دومین بار در ایام دهه فجر امسال در تبریز هم نمایش داده می‌شود و طی آن بیست فیلم از فیلم‌‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره در دو سئانس به نمایش درمی آید و جدول، زمان دقیق و مکان نمایش فیلم ها نیز اعلام خواهد شد.
وی افزود: این برنامه با هدف نشاط بخشی فرهنگی بین مردم جامعه به خصوص جوانان و تقویت جایگاه سینما و تشویق عموم به حضور در سینما برای بهره‌گیری از آخرین تولیدات سینمایی و خلاقیت هنرمندان برگزار می‌شود.
بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محرمی دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی برای مرور و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: این اداره کل با تلاش مضاعف و با برگزاری این جشنواره و همچنین جشنواره‌های دیگر با موضوعیت و محوریت دهه فجر دین خود را در برپایی هر چه باشکوه‌تر جشن‌های مردمی کشور ادا می‌کند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت سینما در رشد و تعالی فرهنگ عمومی گفت: این اداره کل با برگزاری برنامه‌های دیگر فرهنگی در دهه فجر انقلاب اسلامی، در هر چه مردمی کردن و مشارکت دادن اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه استان نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند.
لازم به ذکر است که این برنامه با همکاری انجمن سینماگران استان و انجمن سینمای جوان دفتر تبریز برگزار خواهد شد.

البرز

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به میزبانی این استان از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلم‌های جشنواره، امسال در دو سینمای کرج اکران خواهد شد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برای چهارمین سال متوالی استان البرز میزبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود. او در ادامه با تأکید بر اینکه فیلم‌های جشنواره در البرز هم‌زمان با پایتخت اکران می‌شود، گفت: فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در دو سینمای «پرشین» و «سینما تئاتر ارشاد» واقع در پارک شهید چمران کرج اکران خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به ظرفیت صندلی‌های این دو سینما اشاره کرد و گفت: سینما تئاتر ارشاد با ۴۳۰ صندلی و سینما پرشین با ۱۹۵ صندلی در خدمت علاقه‌مندان به هنر سینما خواهد بود.
وی به مساعدت‌های وزیر ارشاد برای اکران هم‌زمان فیلم‌های جشنواره فجر در استان البرز اشاره کرد و گفت: سازمان سینمایی برای اکران هم‌زمان فیلم‌های جشنواره در البرز همکاری لازم را داشته است.
مهندس حسینی کاشانی با تأکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌های اکران فیلم‌های جشنواره فجر در البرز منعقدشده است، گفت: خوشبختانه میزان فروش بلیت‌های سینما در استان البرز در وضعیتی خوبی به سر می‌برد به‌طوری‌که در مقاطع زمانی مختلف در رتبه دوم و سوم کشوری است.

قزوین

در نمایش همزمان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در استان قزوین، ١۶ فیلم در قالب ٣٢ سانس در سینما مهتاب شهر قزوین اکران می‌شود.

 امیر ملاحسنی مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: در نمایش همزمان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ١۶ فیلم در قالب ٣٢ سانس در سینما مهتاب قزوین اکران می‌شود. پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در قزوین، از ۸ صبح دوشنبه چهارم بهمن ماه آغاز می‌شود و ساعت ۱۲ شب پنج شنبه ۷ بهمن ماه به پایان خواهد رسید.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت ویژه پیش‌فروش اینترنتی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به آدرس cinogram.com بلیت خود را خریداری کنند. ملاحسنی با بیان این مطلب که برای دیدن فیلم‌ها همراه داشتن بلیت کاغذی الزامی خواهد بود، اظهار داشت: بلیت‌های خریداری شده مربوط به هر سالن نمایش فیلم از ٢۴ ساعت قبل از شروع جشنواره در همان سالن فقط با ارئه کارت ملی تحویل خریداران محترم خواهد شد.
وی با تأکید بر این که اولویت با فروش بلیت به صورت سری است و در صورت اتمام فروش اینترنتی بلیت‌های سری بلیط تکی عرضه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: قیمت هر قطعه بلیت تکی ١٠ هزار تومان و قیمت سری آن ٨ هزار تومان تعیین شده است.

 

کرمان

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ٢٠ فیلم از فیلم‌های سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو سینمای کرمان به نمایش در خواهد آمد .‌
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، علیزاده افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و تعامل با مدیران سینما، فیلم‌های جشنواره فجر در کرمان در دو سینمای مهتاب و شهر تماشا اکران خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پیش از این قرار بود یک سینما میزبان این رویداد هنری باشد اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام داده‌ایم تا سالن دومی را به استان کرمان اختصاص دهند که موفق شدیم این موافقت را بگیریم.
علیزاده تصریح کرد: این رویداد بزرگ با هدف ایجاد فضای اکران فیلم‌های فاخر تولید ملی در استان و بهره‌مندی اقشار مختلف و علاقمندان به حوزه فیلم و ایجاد فضای سینمایی در کرمان برگزار خواهد شد

منبع:ستاد خبری جشنواره فیلم فجر ۹۵

این را هم ببینید

نقد و بررسی فیلم اتاق تاریک

نقد و بررسی فیلم اتاق تاریک

«فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آن‌ها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد».