سبد خريد
 
سبد خرید
نام کالا تعداد کالا  
قيمت کل : 0 ريال
 
منو اصلی
 

 
ورود اعضا
 
 
مقايسه کالاها
 
مقایسه
نام کالا  
 
انگشتر نقره ما شالله
 
 
جزئيات خبر
 
استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران:
صنایع‌دستی، هویت‌ را به ما بازمی‌گرداند

صنایع‌دستی، هویت‌ را به ما بازمی‌گرداند

استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران گفت: همه ما به دنبال این هستیم که به سمت هویت خود تغییر جهت دهیم و صنایع‌دستی، این هویت را به ما بازمی‌گرداند.

 

مریم خلیلی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه دومین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع‌دستی، با بیان این‌که مسابقه مذکور در سطح قابل قبولی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست‌هایی با مضمون تلفیق طراحی صنعتی و صنایع‌دستی جزو اقداماتی به شمار می‌رود که هنوز بوی تازگی می‌دهد. خوشبختانه حضور دانشجویان در این نشست‌ها نیز تصویر مطلوبی ارائه می‌دهد که دهان به دهان می‌چرخد و منتج به افزایش تعداد متقاضیان برای علم‌آموزی در این زمینه می‌شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر بخواهیم به پل ارتباطی بین شاخه طراحی صنعتی و صنایع‌دستی دست پیدا کنیم باید بتوانیم مضامین فرهنگی را بشناسیم؛ در واقع یکی از مسایل مطرح در ارائه طرح‌های هویت‌دار و کاربردی برای دنیای امروز، نزدیکی شاخه‌های طراحی صنعتی و صنایع‌دستی است؛ چراکه فقط با تلفیق این دو می‌توان استفاده از صنایع‌دستی در زندگی روزمره را ملموس کرد.

 

وی با بیان این‌که تلفیق طراحی صنعتی و صنایع‌دستی، حاوی پیام‌های فرهنگی است، افزود: سرمایه‌گذاری روی صنایع‌دستی، به موضوعی بین‌المللی تبدیل شده و بسیاری از کشورها معتقدند که باید اقتصاد خود را با تقویت صنایع‌دستی و متعاقب آن جذب گردشگر بهبود ببخشند. این در حالی است که فرد می‌تواند تصویر زندگی گذشته و امروز خود را در نقوش صنایع‌دستی ببیند و آن را به نسل‌های آتی منتقل کند.

 

خلیلی همچنین با تاکید بر این‌که امروزه همه مراکز آموزشی دنیا روی مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: اشیایی که هر کشوری متناسب با شرایط خود می‌سازد و به سایر کشورها عرضه می‌کند، بخشی از هویت آن کشور است و علاوه بر این، می‌تواند زمینه را برای گردش سریع‌تر و مطلوب‌تر چرخ اقتصادی فراهم کند، مشروط بر آن‌که دانش طراحان صنعتی و فنون سازنده‌های صنایع‌دستی با هم ترکیب شود.

 

استاد پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشجویان شاخه طراحی صنعتی باید به فعالیت روی موضوع صنایع‌دستی ترغیب شوند و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشند. البته صاحبان صنایع نیز باید از این قشر حمایت کنند تا همگی شاهد رویدادهای مطلوبی در پیشینه فرهنگی خود باشیم.

منبع: ایسنا

 


تاریخ: ‎۱۳۹۵/۰۹/۰۱ ۱۲:۰۳
گروه: صنایع دستی
نویسنده: فروشگاه اینترنتی صنایع دستی "کیمیا استون"

 
نماد اعتماد الکترونیکی
 
 
تماس با فروشگاه
 
 
برای تماس با کارگاه صنایع دستی و فروشگاه کیمیا استون هر روز از ساعت 8 صبح الی 8 بعد از ظهر با شماره تلفن 09396354548 تماس حاصل فرمائید. ویا به سامانه پیام کوتاه به شماره 30007650006305 پیامک ارسال نمائید.
فروشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کارگاه ساخت زیورآلات و انگشتر نقره،کارگاه ساخت تابلو فیروزه، کارگاه حکاکی و عقیق خطی " کیمیا استون "  ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای نماد اعتماد دو ستاره از مرکز توسعه تجارت وزارت صنعت،معدن و تجارت می باشد و به سامانه پرداخت امن الکترونیکی بانک ملت متصل است.




فروشگاه اینترنتی انگشتر و سنگ های قیمتی
 
نماد ساماندهی
 
logo-samandehi
 
کانال تلگرام کیمیا استون
 
کانا محصولات کیمیا استون در تلگرام
 
تلگرام کیمیا استون
 
 
اینستاگرام کیمیا استون
 
instagram-kimiastone